tisdag 14 april 2009

Forgotten gals

There is this really annoying thing about mothers (relatively new ones) They used to be fun girls who could talk about anything and anyone but as soon as they have children...boom. All of a sudden it's all they talk about and all they do. I've noticed this alot lately, when mothers get together it's one thing, and when non-mothers meet..well..another story. My point is that I would love not to have to split my friends in these two categories. Why do they change their style, their interests and mostly, why is there nothing else to talk about once there are kids in their lives. It's very very boring. This is probably why some girls hesitate to have a baby. Coz they think the fun stops. I really don't see why it would? I would never forget myself and my own needs and give up everything because you have children. My son is my everything and one of my favourite things to do is to go alone with him for coffee and ice cream and I'm 100% with him. But I also love doing all the other things I used to love before I had him, and I dress the same, talk just the same (That's another thing, I don't like to watch my language or behave in a way that suits kids, my son watches Prison Break with us, listens to reggaeton and still obviously knows everything about Lightning McQueen) How is it possible to forget the make up? Why is there always an excuse for not having enough time for yourself? Go to a spa, get drunk with a friend, go for dinners...You'll still have plenty and plenty of quality time with your child, which is for sure real fun. And last thing; sometimes kids do extremely funny things and you tell others about it....sometimes they do things that are only fun for the parent...so sense the difference..

6 kommentarer:

Anonym sa...

det är väl självklart att man prioriterar sina barn vad som än händer. det är klart att man inte behöver ändra sin livsstil bara för att man skaffar barn, men du kan inte påstå att den inte behöver ändras på något vis. det finns vissa saker som jag inte tycker att ens barn ska behöva uppleva, te x att inte behöva se sin förälder bakfull. om man då inte har någon barnvakt som faktiskt har tid att ta ens barn så pass länge att man piggnar till sig så är det rätt svårt att gå ut och leva 'sitt gamla liv'. hur man klär sig och smink, det är väl rätt självklart att det inte ändras, men det är klart att det kan bli lite mer slarv, tiden finns faktiskt inte alltid.. eller?

visst kan jag tycka att vissa mammor pratar mycket om sina barn, antar att det är för att deras barn betyder så mycket för dom, inte för att dom har blivit tråkiga människor.

barn behöver stabilitet så det är inte så lätt att inte prioritera sitt liv runt dom, ett tryggt hem, trygg omgivning och vardag. det kommer jag se som prioritering den dagen jag skaffar barn och sen skiter jag i om jag inte råkar ha tid med smink en dag eller ha dom rätta matchande kläderna.

Carulenah sa...

Tryggt hem, vardag, familj och omgivining är givetvis min prio nr 1, det hoppas jag att det är för alla föräldrar, men det tar liksom över allt för vissa. Tycker bara det är trist att en del tjejer försvinner lite för mkt in i mamma rollen.

Therese Lindberg sa...

oj oj påhopp :) hihi.

Therese Lindberg sa...

Jag tycker mammarollen är jätteviktig men det är klart man ska försöka hålla kvar med sitt gamla jag också.

Dock måste jag säga att ett barn är hyffsat lätt, ändrar inte ens liv allt för mycket, men två barn är dock ett helt nytt projekt, ibland kan det vara svårt att ha kvar fötterna på jorden och komma ihåg vem man var en gång i tiden! :)

Sen smink, borstat hår och matchande kläder, well, efter en natt med typ ingen sömn (så som jag typ har det :)) så är inte det morgonens prioritet :) Mollybuuuus!

Carulenah sa...

Nej haha, jag gör ett nytt inlägg efter barn nr 2 ;)

Therese Lindberg sa...

haha, du får göra det :P

hittade två till klänningar idag, skitsnygga! attans vad jag har shoppat sommargrejs dom senaste dagarna. nu väntar jag bara på solen.