måndag 7 juli 2008

Cool Kids 2

I helgen hade vi besök av ett par gamla vänner till familjen, livliga diskussioner uppstod som vanligt och imorse vid frukostbordet tog jag upp att man verkligen måste vara på hugget för att få ett ord med i leken när en av våra vänner sätter igång.
Min käre far säger då att han talar som en viss politiker och sedan gör han en paus och säger fack. Min fyraåring som har engelskan som första språk reagerar starkt och säger Morfar, du får inte säga FUCK!
Nej nej säger morfar och biter sig själv i tungan. Jag menar fackförening!
FUCKförening.
Vad är det *skratt* en porrklubb?

Jag fascineras verkligen av alla språkmissförstånd.

Det senaste missförståndet mellan min son och mig själv var hemma på Malta; Nu är det bäst att du sover så att du är pigg i skolan imorgon, säger jag och stryker honom på kinden.
Mamma...varför ska jag vara en gris i skolan?!

Det är inte alltid lätt det där :)

1 kommentar:

Milena sa...

Bob e sjukt klockren... miss miss